Det Digitala skrivbordet
Du som planerar möten, stora som små, vet att mycket av tiden går åt att få till ett bra innehåll och de utmaningarna som är förenat med detta. Boka talare, få deras texter och bilder till själva programmet, säkerställa att alla idéer och uppslag till programpunkter kommer med. Vilka idéer är bäst? Är alla talarna tillfrågade, vem kontaktar vem och vem skriver vilken text? Det är många pusselbitar som ska läggas och allt tar sin tid.
Mötesplaneraren - hanterar alla delar av ditt möte digitalt, från planering till summering.
Samarbetet
Det Digitala skrivbordet är ett verktyg för dig som, på egen hand eller i en programgrupp, ska ta fram ett program till någon form av möte. Verktyget ger dig som huvudansvarig möjlighet att ta in idéer från olika personer, som själva beskriver sin idé i grova drag. Övriga betygsätter sedan idéerna och ni ser snabbt vilka idéer som faktiskt är mest intressanta att jobba vidare med.
Boka talare
Nästa steg är att boka talare. Systemet håller reda på vilka talare som blivit tillfrågade och vem som har sagt ja eller nej. När det sen är dags att få in presentationer från talarna så får talaren en länk där han/hon lägger upp den text och eventuell bild som beskriver personens programpunkt. Som ansvarig ser du direkt vem som lämnat uppgifterna och vem som inte har gjort det.
Dela innehållet
När allt är klart med programmet lanserar du det på en hemsida där deltagarna sen snabbt och överskådligt ser var, när och hur mötet kommer hållas. De kan klicka för sina favoriter bland programpunkterna och skapa sig en egen agenda för mötet som enkelt mailas till deras e-post eller sparas i smartphone, dator eller platta. Du sparar således också miljön då inga program behöver printas och delas ut, allt ske digitalt.
Fler lösningar
Det finns även en rad andra smarta lösningar som förenklar hanteringen kring att producera ett bra möte. Några övriga exempel är:
- Skicka inbjudningar eller andra brev till en specifik målgrupp
- Slippa dyra tekniska lösningar för talarpresentationer, ladda upp alla talarpresentationer direkt i verktyget och sen är det bara att hämta ner dem till talardatorn i respektive konferensrum
- Arkivfunktion där återkommande möte finns kvar på en hemsida
Demonstration
Vi kommer gärna och demonstrerar verktyget för dig och dina kollegor. En demonstration tar runt 45 minuter. Skicka ett mail till info@motesledarna.se så kommer vi och visar.